Рожищенська громада ділилася досвідом щодо інклюзивного лідерства та ефективних стратегій розвитку освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами

04.04.2025

1 квітня у стінах «Інклюзивно-ресурсного центру» провели семінар на тему «Інклюзивне лідерство та ефективні стратегії розвитку освітнього процесу для осіб з ООП». Захід об’єднав керівників навчальних закладів, фахівців інклюзивно-ресурсних центрів, педагогів і представників Горохівської та Рожищенської міських рад.

Семінар відбувся в межах проєкту «Посилене партнерство для сталого відновлення», який фінансується урядом Швеції та впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні.

Відкриття семінару: підтримка на рівні громади

З вітальними словами до учасників заходу звернулися Рожищенський міський голова Вячеслав Поліщук та Горохівський міський голова Віктор Годик. Їхня підтримка свідчить про те, що розвиток інклюзії є пріоритетом для місцевої влади, а зокрема — що кожна дитина заслуговує на гідне навчання та всебічний розвиток.

Аналіз стану інклюзивного навчання

Особливо важливою була доповідь начальника гуманітарного відділу Ігоря Кузави, який детально розповів про стан організації інклюзивного навчання в Рожищенській територіальній громаді. Він представив:

• Статистичні дані щодо кількості дітей з особливими освітніми потребами в закладах громади;

• Можливості розвитку інклюзивної освіти в найближчій перспективі.

У межах семінару директорка Рожищенського ліцею №2 Наталія Матящук ознайомила присутніх із сучасними підходами до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Вона поділилася практичними порадами щодо налагодження ефективної взаємодії між батьками, педагогами та дитиною, що є ключовим елементом інклюзивного навчання.

«Компетентнісний підхід у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами під час корекційних занять» представила практична психологиня Рожищенського ліцею №1 Галина Стасюк. У своєму виступі Галина Євгенівна акцентувала увагу на командній взаємодії фахівців, де об’єднуються знання та напрацювання практичного психолога, вчителя-логопеда та вчителя-дефектолога. Такий підхід дозволяє не лише коригувати особливості розвитку дитини, а й створювати умови для її всебічного розвитку та успішної соціалізації.

Методистка закладу дошкільної освіти ясла-содок №1 «Малятко» міста Рожище Оксана Матвійчук представила організацію та забезпечення інклюзивного навчання саме в закладі дошкільної освіти. Це один із перших закладів, який активно допомагає дітям з особливими освітніми потребами, створюючи для них сприятливі умови для розвитку та навчання. Оксана Володимирівна також поділилася власними напрацюваннями щодо використання додатків із штучним інтелектом у роботі з дітьми з ООП. Вона продемонструвала, як сучасні технології можуть допомагати у корекційній та навчальній діяльності, сприяючи кращій адаптації, розвитку комунікативних навичок та засвоєнню нового матеріалу.

Детально про діяльність Інклюзивно-ресурсного центру Рожищенської міської ради розповіла його директорка Неля Потрапелюк у презентації «Інклюзивно-ресурсний центр – освітній та корекційний простір для дітей з особливими освітніми потребами».

Її виступ дав змогу гостям семінару глибше зрозуміти ключові завдання та напрацювання фахівців центру, зокрема:

• Роботу з дітьми з особливими освітніми потребами;

• Їхнє залучення до різноманітних заходів та активного життя;

• Формування активної життєвої позиції дітей з ООП.

Особливо зворушливим моментом семінару стало декламування вірша Ліни Костенко вихованцем ІРЦ Артемом, а також слова вдячності мами Олени, яка поділилася власним досвідом та розповіла, наскільки важливими є такі центри для підтримки дітей з ООП.

Під час семінару фахівчиня Інклюзивно-ресурсного центру Наталія Ходимська поділилася практичними навичками роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Вона провела для гостей і учасників корекційно-розвиткове заняття з лікувальної фізичної культури на тему «Розвиток навичок самостійної ходьби у осіб з ДЦП» та продемонструвала, як використання спортивно-реабілітаційного обладнання допомагає дітям з ДЦП розвивати рухові навички, зміцнювати м’язи та досягати більшої самостійності у повсякденному житті. У занятті взяла участь вихованка ІРЦ Волошин Тетяна, яка відвідує центр ще з відкриття. Це практичне заняття стало яскравим підтвердженням того, що комплексний підхід та сучасні методики дають реальні результати, допомагаючи дітям з ООП долати труднощі та відкривати для себе нові можливості.

Учасники семінару мали змогу ознайомитися з можливостями сучасного інтерактивного обладнання, яке придбали в межах реалізації вищезгаданого проєкту. Директорка Інклюзивно-ресурсного центру представила інтерактивну пісочницю, інтерактивну підлогу та інтерактивну панель, розповівши про методики їх використання в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Це обладнання стане важливим інструментом для розвитку дітей, допомагаючи їм навчатися через гру, розвивати моторику, сенсорне сприйняття та комунікативні навички.

На завершення учасники семінару відвідали Рожищенський ліцей №3, де директорка Наталія Яковлева ознайомила їх із практичним використанням ресурсної кімнати в інклюзивному навчанні. Учасники змогли побачити, як спеціально облаштований простір допомагає дітям адаптуватися до освітнього процесу та отримувати необхідну підтримку. Наприкінці візиту вихованці ліцею подарували гостям символічні журавлики – знак відданості, підтримки та допомоги дітям з особливими освітніми потребами. Це нагадування, що інклюзивна освіта – це не лише методика, а й велике спільне прагнення зробити світ доступним для кожної дитини.

Поділитися:

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування